Piotr Nowakowski, czyli Cichy Pit. [Wywiad z Piotrem Nowakowskim!]

Piotr Nowakowski

 Komuś, kto "siedzi" w siatkówce, przedstawiać raczej nie trzeba. Ale tym, którzy trochę mniej o nim wiedzą, przybliżę w małym stopniu jego postać.


zdjęcie z Instagrama: @pit_nowakowski
Polska gwiazda siatkówki. Swój debiutancki mecz odegrał 16 maja 2008 r. podczas Memoriału im. Jerzego Huberta Wagnera. Gra na pozycji środkowego, mierzy 205 cm wzrostu, czyli idealny zawodnik na to miejsce pod siatką. Dwukrotny Mistrz Świata z roku 2014 i 2018, Mistrz Europy z 2009, brązowy medalista ME z 2011 i 2019, srebrny medalista Pucharu Świata z 2011 i brązowy z 2015, złoty medalista Ligii Światowej z 2012 i brązowy z 2011, a także brązowy medalista Ligii Narodów z 2019. Dwa razy zdobyty klubowo Puchar Polski, trzykrotnie klubowe Mistrzostwo Polski i wiele, wiele imprez i memoriałów zakończonych z krążkami na szyi.

W jednym ze swoich wywiadów wspominał, że jako dziecko nie śnił o siatkówce, miał tylko te zwykłe, dziecięce marzenia; bawić się, nie chodzić za dużo do szkoły, pograć w piłkę. Mimo to, zapisał się na stałe w historii polskiej siatkówki. Jest aktualnie najabardziej utytułowanym grającym polskim siatkarzem. W wywiadzie dla prestiztrojmiasto.pl powiedział, że trafił na dobre czasy polskiej siatkówki, kiedy to  reprezentacja zaczęła odnosić większe sukcesy. Według mnie mimo wszystko na miejsce w kadrze narodowej trzeba sobie samemu zapracować i znajdują się tam najlepsi z najlepszych w danej chwili. Dla Pitera jest to już ponad dekada.

Moja historia z zamiłowaniem do tego sportu zaczęła się, kiedy przypadkowo trafiłam na filmik Krzysztofa Ignaczaka o nazwie "Igłąszyte". Dzięki tym materiałom mogliśmy poznać siatkarzy z zupełnie innej strony, niż tą którą pokazywali na boisku czy w wywiadach. Wcześniej też oglądałam jakieś przypadkowe mecze, które leciały w TV, ale zatrzymywałam się na nich głównie dla zabicia czasu. Jednak po obejrzeniu kilku takich materiałów zobaczyłam, że to coś więcej niż tylko zwykła gra polegająca na utrzymaniu piłki nad ziemią, za tym kryje się coś więcej; wspólna pasja do robienia czegoś, świetna atmosfera i niezmierna radość. Zawsze wypatrywałam w tych materiałach Cichego Pita. Ceniłam w nim niezwykły wewnętrzny spokój i ciepłe spojrzenie. Uwielbiałam oglądać wszelkie wywiady z jego udziałem, podczas których zawsze pojawiał się uśmiech na mojej twarzy. Nigdy wcześniej nie miałam jednego, ulubionego sportowca, ale kiedy zobaczyłam w jaki sposób Piter zostawia całe swoje serducho na boisku i walczy o każdy punkt, koniecznie chciałam poznać go osobiście, powiedzieć kilka słów. Dzięki niemu moje zamiłowanie do siatkówki rosło z każdym rozegranym meczem reprezentacji Polski, czy Asseco Resovii, w której wtedy grał. Najlepszym uczuciem na świecie dla każdego fana jest zdecydowanie to, kiedy jego sportowy autorytet zdobywa klubowe Mistrzostwo Polski, a chwilę później Mistrzostwo Świata. 

Nie mogę nie wspomnieć o tym, jak wiele dla Piotra znaczy jego rodzina. Córeczka Oliwcia podbija cały siatkarski świat i wywołuje u wszystkich uśmiech na twarzy. Jest cudownym, malutkim człowieczkiem, który potrafi każdego rozweselić swoich uśmiechem. Dla rodziny zrezygnował na jakiś czas z gry w kadrze narodowej, by móc być przy narodzinach malutkiej pociechy i spędzić z najważniejszymi kobietami w jego życiu jak najwięcej czasu. W jednym z wywiadów powiedział: "Moje miejsce było przy Was. Ten czas jaki wtedy spędziłem z moimi dziewczynami, był dla mnie bezcenny i nic, żaden medal, żadne mistrzostwo by mi tego nie zrekompensowało." Te słowa świadczą o tym, jak ciepłym i rodzinnym jest człowiekiem i jak ważną wartością dla niego są najbliżsi. 


zdjęcie z Instagrama: @pit_nowakowski
zdjęcie z Instagrama: @pit_nowakowski



 Jest aktualnie jednym z najbardziej doświadczonych zawodników w kadrze Polski, a zarazem najbardziej utytułowanym. Od ponad dekady stale melduje się na najważniejszych imprezach rangi światowej. Poza tytułami klubowymi i reprezentacyjnymi dostawał również wiele razy indywidualne wyróżnienia, chociażby został wybrany jako najlepszy środkowy Mistrzostw Świata w 2018 r., a w 2015 - najlepszym blokującym Ligii Mistrzów. 


zdjęcie z Instagrama: @pit_nowakowski

W jego kolekcji brakuje tylko jednego krążka. Dla wielu - tego najcenniejszego. Być olimpijczykiem i reprezentować dumnie swój kraj z orzełkiem na piersi to niezwykłe wyróżnienie. Z kolei zdobycie tam medalu często jest spełnieniem marzeń każdego sportowca. Igrzyska Olimpijskie zaplanowane na 2020 rok w Tokio zostały oficjalnie przesunięte na kolejny, 2021 rok. Będę trzymać mocno kciuki, aby Piotrowi udało się znaleźć wśród najlepszych 12 polskich siatkarzy by mógł zostawić swoje całe serducho na parkiecie i być może cieszyć się z największego sukcesu w karierze sportowca. 

Moim marzeniem jest kiedyś podejść po meczu do Piotra i zamienić z nim kilka słów, powiedzieć zwykłe "Dziękuję" za wszystko, czego dokonał i jak wiele radości dał wszystkim kibicom podczas tych najważniejszych meczy. Liczę, że kiedyś mi się to uda i do tej pory żałuję, że nie było mi dane być na meczu, kiedy Piotr grał jeszcze w Rzeszowie. Z pewnością, kiedy jego obecny klub Verva Warszawa przyjdzie następnym razem do Rzeszowa na mecz, zrobię co w mojej mocy aby się tam pojawić. 
nagranie z własnego źródła


Jakiś czas temu napisałam do Piotra Nowakowskiego na Instagramie z prośbą o odpowiedź na kilka pytań. Bardzo się ucieszyłam, kiedy zaledwie kilka godzin później zobaczyłam odpowiedź Pitera na moją wiadomość. Oto rezultat przeprowadzonego mini-wywiadu 😊:

Ania: Życie sportowca wiąże się z dużą popularnością. Czy w miejscach publicznych jest Pan tak rozpoznawalny, że często  ktoś podchodzi lub rozpoznaje Pana, czy jednak może udaje się przejść np. po gdańskich ulicach niezauważonym?

Piotr Nowakowski: Po drugim MŚ zauważyłem trochę większą popularność mojej osoby, tak samo miała na to wpływ gra w Treflu, ludzie na ulicach Gdańska zaczęli częściej mnie zaczepiać i rozpoznawać. Na szczęście nie przeszkadza mi to i zawsze znajdę chwilę na rozmowę bądź autograf lub zdjęcie. 

A: Igrzyska Olimpijskie w Tokio zostały przełożone na 2021 rok. Jak wiele ta decyzja wpływa na plan przygotowania do sezonu, wszystko zostaje po staremu, czy inne turnieje w tym roku jeśli się odbędą stają się priorytetem?

PN: IO były naszą docelową imprezą i ostatnie dwa sezony reprezentacyjne (w sumie klubowe po części również) były podporządkowane igrzyskom. Cały plan jednak teraz się zmieni, nie wiemy jednak kiedy sytuacja będzie na tyle opanowana żeby znowu zacząć grać 🤷🏼‍♂️ wszystko może się zmienić jeszcze kilka razy...

A: Czy interesuje się Pan innymi dyscyplinami sportu? Jeśli tak, to jakimi? 

PN: Lubię oglądać mecze piłki nożnej (czasem pograć w takie na konsoli) i generalnie sporty, w których akurat występują Polacy. 

A: Czy ma Pan jakiś sportowy autorytet, na którym się Pan wzorował na początku swojej kariery?

PN: Niestety nie miałem żadnego sportowego autorytetu, na nikim się nie wzorowałem 🤷🏼‍♂️.

A: Z racji, że mieszkam aktualnie w Rzeszowie, jakie wspomnienia najbardziej Pan zapamiętał, grając w Resovii?

PN: Pamiętam super atmosferę na meczach i oczywiście każdy zdobyty złoty medal łącznie z fetą na rynku po mistrzostwie 🙌. 




Z kolei moje ulubione wywiady z Piotrem Nowakowskim, to te z kanału "Prawda Siatki". Serdecznie polecam je wszystkim fanom Piotra! 



Wpis został oparty na podstawie własnej wiedzy oraz Wikipedii. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Max Factor Sr.

OLGA TOKARCZUK

Trochę o nas