Trochę o nas


Hej! Jesteśmy grupą projektową uczniów z 2 LO w Rzeszowie i w ramach naszej wspólnej pracy, postanowiliśmy przybliżyć Wam trochę informacji na temat najwybitniejszych Polaków na przestrzeni ostatniego stulecia. Jak sam tytuł bloga mówi są to zwykłe biografie niezwykłych Polaków, którzy na przestrzeni ostatnich lat wyróżnili się w swojej dziedzinie. Równocześnie chcielibyśmy się Wam, drodzy Czytelnicy, przedstawić i opowiedzieć coś o sobie. 

*********************************************************************************


Ania



Od najmłodszych lat interesuję się szeroko pojmując sportem. Moimi ulubionymi dyscyplinami są zdecydowanie skoki narciarskie i siatkówka. Odkąd pamiętam zawsze oglądałam wszelkie zawody z tych rywalizacji. Sportowcami, których szczególnie lubię i podziwiam są Kamil Stoch, Adam Małysz, Justyna Kowalczyk, Piotr Nowakowski, Krzysztof Ignaczak, Michael Phelps, Marcin Komenda, Thomas Morgenstern, Therese Johaug i Rafael Nadal. Oprócz zamiłowania do sportu, lubię posłuchać dobrej muzyki. Moimi ulubionymi wykonawcami z Polski są Michał Szpak, Sanah, Daria Zawiałow, Mateusz Ziółko i Sylwia Grzeszczak, zaś zza granicy - Sia, Demi Lovato, Jessie J, Miley Cyrus, Ava Max i Pink. Pasjonuję się również strażą pożarną. W wolnej chwili lubię pograć w różne gry (szczególnie The Sims i League of Legends😊), a także oglądać różne seriale (z całego serca polecam, jeśli jeszcze ktoś ich nie oglądał, Lucyfera😈, La Casa de Papel, Stranger Thing i Teen Wolf). 

W długie zimowe wieczory lubię zaparzyć sobie herbatkę i czytać felietony pisane na różnych sportowych portalach, posłuchać coverów na YouTubie czy rozmawiać ze znajomymi przez media społecznościowe. Z kolei w ciepłe wieczory uwielbiam wybierać się na długie przejażdżki rowerowe lub na rolkach, bądź długie spacery. :) 

Na tym blogu, jak już można się domyślić, odpowiadam za zakładkę o sportowcach. Moje wpisy są głównie związane z historią o tym, jaki wpływ wywarły na mnie te osoby w kształtowaniu moich zainteresowań, a także zawarłam w tych postach podsumowanie ich najważniejszych osiągnięć sportowych. Udało mi się nawet przeprowadzić krótki wywiad z podwójnym Mistrzem Świata w siatkówce - Piotrem Nowakowskim! Niektóre zdjęcia i nagrania są zrobione przeze mnie, np. podczas zawodów skoków narciarskich w Wiśle. Aby lepiej podsumować karierę sportowców zmontowałam kilkuminutowe filmy z najpiękniejszymi momentami ich poczynań oraz wykonałam kilka wykresów, aby w szybki sposób przeanalizować statystyki startów w zawodach. 


Serdecznie zapraszam wszystkich do przeczytania wpisów na naszym Blogu. :) 


*********************************************************************************


Gabi


Od najmłodszych lat pomagałam mamie w kuchni przy wszelkich wypiekach. Uwielbiam tworzyć różne potrawy, w szczególności nowe, do odkrycia. Sporty nie są mi obce. W lecie rolki, rower z przyjaciółmi czy basen. W zimie na stoku na nartach czy sankach ;). W wolnej chwili biegam, co pozwala mi pozbierać myśli i zrelaksować się przy muzyce. Odkąd pamiętam interesuję się muzyką. Gram na gitarze. Ulubionego wykonawcy czy zespołu nigdy nie miałam. Jednak gdy w głośniach rozbrzmiewa Ed Sheeran to nikt nie może tego zakłócić. W podstawówce ulubi
onym zespołem był One Direction. Po rozpadzie zespołu wciąż słucham ich solowych utworów. Polscy ulubieni wykonawcy to Sanah, Dawid Podsiadło, Cleo. Oczywiście starsi wykonawcy ja Anna Jantar czy Czesław Niemen też goszczą w moich głośnikach. W wolnej chwili uwielbiam oglądać seriale- Polskie - Zakochani po uszy, Ranczo, Anna German) ale także zagraniczne (La Casa de Papel - mistrzostwo!!, Lucyfer, Stranger Things).
W tym blogu odpowiadam za zakładkę o muzykach i aktorach. Starałam się wybrać tych, w których bibliografie warto się zagłębić. Można przekonać się, że ich kariera wcale nie była taka łatwa, jak nam się  wydaje.



*********************************************************************************

Dominika

Witam! Nazywam się Dominika Kicińska i odpowiadam za zakładkę o Naukowcach i o Pisarzach. Skąd zainteresowanie takimi osobowościami? Moją olbrzymią pasją jest czytanie o ludziach sukcesu, którymi niewątpliwie są naukowcy i literaci, których przedstawiam w danych zakładkach. Lubię poznawać ich historię, co spowodowało, że wybrali taką ścieżkę w życiu itd. Osobiście moją olbrzymią pasją jest pisanie scenariuszy. Mam własne kółko teatralne w mojej szkole i przygotowujemy się do wystawiania naszych autorskich sztuk, przy czym
staramy się pomóc Podkarpackiemu Hospicjum dla dzieci w Rzeszowie. Bardzo interesują mnie ludzie. Ich pasje, sposób patrzenia na świat.
W wolnym czasie czytam książki, słucham muzyki oraz maluję. Uwielbiam słuchać podcastów- Kryminatorium oraz oglądać serial LALKA na podstawie powieści Bolesława Prusa. Moim mottem życiowym jest- ,,To prawda wiele rzeczy bez problemu bez Ciebie istnieje. Spraw żeby chociaż jedna ucierpiała na twojej stracie’’. Mam nadzieję, że jak najlepiej zaprezentowałam wam sylwetki pisarzy i naukowców. Miłej lektury!

*********************************************************************************

Łukasz

Gdy byłem jeszcze małym dzieckiem niezwykle interesowałem się szeroko pojętym Kosmosem. Posiadam ogromne ilości filmów, czasopism, czy książek związanych z tym tematem. Aktualnie  swoją przyszłość wiążę z polityką, archeologią czy ekonomią, trudno się zdecydować. Pasjonuję się również militariami z czasów II Wojny Światowej, światem zwierząt oraz szczegółowa historia ZSRR, III Rzeszy oraz Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Nigdy nie przepadałem  za sportem, a jedynym jaki uznaje jest jazda na rowerze, ale to raczej w formie środka transportu. Jednak często oglądam wyczyny naszych siatkarzy i skoczków narciarskich. Wychodzę czasem z domu na długie spacery lub ze znajomymi na miasto, ale swój wolny czas wole jednak spędzać przed ekranem, większym a czasem mniejszym. Od najmłodszych lat ze zdumieniem oglądałem filmy Science Fiction, czy Fantasy ,w szczególności Gwiezdne Wojny oraz Władców Pierścieni. Często również oglądam filmy akcji, przygodowe, komedie, horrory, a nawet kreskówki i bajki, ulubione  to Indiana Jones, Matrix, Allein, Pulp Fiction, Shrek i Bękarty Wojny , aczkolwiek  nigdy nie przepadałem za filmami Marvela. Seriale również nie wzbudzały u mnie wielkiego entuzjazmu, choć klasyki takie jak „Alo Alo”, M.A.S.H czy Big Bang Theory z przyjemnością mi się oglądało. Najprzyjemniej jednak czas spędzam przed komputerem ze znajomymi i wtedy gramy w takie gry jak World of Tanks, Fortnite, Pummel Party, Counter Strike, rzadziej w Leauge of Legends i Minecrafta. Często gram też w tytuły single player np. Heroes III, Worldcraft III, Wiedźmin III oraz serie gier takie jak Ratchet and Clank  i Uncharted, a gdy mam pod ręką jedynie telefon to zabijam czas grając w Clash Royale, World Conqueror  i Clash of Clans. Gdy mimo to znajdzie się gdzieś nadmiar czasu to oglądam również YouTube, aż dziwie się, że jeszcze nie potrzebuje okularów. Nie posiadam swojego ulubionego aktora/ki, ani zespołu muzycznego. Muzyki nie słucham dużo, ale jeżeli już to metal lub  klasyki z lat 80 tych. Lubię też czasami studiować wszelkiego rodzaju mapy, bazgrolić po nich lub usiłować tworzyć własne. Ponad wszystko kocham zwierzątka, a w szczególności koteczki oraz pieski, mam nadzieję że uda mi się kiedyś mieć jakieś. Jednak  szczerze nienawidzę (i trochę się boję) ,komarów, os czy szerszeni oraz innych owadów mogących uprzykrzyć Ci życie.
Moja część bloga będzie opowiadać streszczone historię i ciekawostki na temat wielkich, polskich, polityków  XX wieku. Odcisnęli Oni wielki ślad na nasz historii i zostaną oni zapamiętani (w większości) na długie lata.


*********************************************************************************

To wszystko o nas. Mamy nadzieję, że chociaż w małym stopniu nas poznaliście. Jeszcze raz zachęcamy do poczytania naszych wpisów! 

~ Ania, Gabi, Dominika, Łukasz 💓

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Max Factor Sr.

OLGA TOKARCZUK